To jak teraz wygląda świat i jak bardzo musimy się ze sobą siłować, żeby się do niego dostosować wywołuje całą masę emocji, niekoniecznie tych dobrych. Obecna sytuacja jest szalenie wymagająca, piekielnie trudna. Problemy ze snem, ciągły stres o przyszłość, nieustanne zamartwianie się o bliskich. To wszystko powoduje, że zamieniamy się w nieszczęśliwy kłębek nerwów. Każdy radzi sobie z nimi na swój sposób. W tym szczególnym czasie traktuj siebie z czułością i delikatnością. Nie bagatelizuj swoich uczuć. I szczególnie teraz nie wymagaj od siebie zbyt wiele. Zadbaj o to, aby każdego dnia robić coś dla siebie. Coś co sprawi Ci przyjemność i frajdę. Mam dla Ciebie kilka pomysłów. Liczę na to, że je wypróbujesz i poczujesz się lepiej. Oto małe przyjemności w czasie kwarantanny – jest ich aż 20!

 

1.PIKNIK
Koniecznie wybierz się na polanę, rozłóż koc, w termosie wcześniej uszykuj ciepłą kawę i… chłoń. Wdychaj zapach kwiatów, obserwuj przesuwające się po niebie chmury, mruż oczy do słońca i ciesz się pięknym dniem.

2.PUSZCZANIE LATAWCA
Zaskoczona? Dlaczego, przecież to świetna zabawa! Pamiętasz jak, jako dziecko, biegałaś po trawie, zadzierałaś głowę, żeby dojrzeć jak wysoko poszybował Twój latawiec? Fajnie było, prawda? Więc dlaczego by nie robić tego teraz, kiedy jesteś troszkę starsza. To wciąż może być świetna zabawa.

 

3.WIRTUALNA KAWKA ORAZ SZAMPAN
Kwarantanna dla wielu może oznaczać samotność. To przeciągające się odcięcie od innych ludzi może być bardzo dokuczliwe. Na szczęście mamy internet. Dzięki niemu w każdej chwili możesz wirtualnie zobaczyć się z tymi, za którymi tęsknisz. Za pomocą tych wszystkich aplikacji możesz być w stałym kontakcie z najbliższymi. Korzystaj z tego tak często jak często tego potrzebujesz. Kawa z przyjaciółką? Proszę bardzo. Domówka z całą grupą znajomych? Już w ten weekend!

4.TABLICA MARZEŃ
Masz zapewne kilka marzeń. Nie ważne czy są wielkie jak podróż dookoła świata czy małe jak kawa z przyjaciółką. Tu istotną rolę odgrywa to, gdzie one są. Bo jeśli tylko w Twojej głowie to istnieje ryzyko, że w natłoku codzienności zapomnisz o nich. A w marzeniach najważniejsze jest to, żeby myśleć o nich każdego dnia i stopniowo zamieniać w realny plan. Ułatwi Ci to zrobienie tablicy marzeń. Zrób ją tak jak czujesz, odblokuj swoją kreatywność. Możesz na tablicy korkowej przypiąć powycinane z gazet lub wydrukowane z internetu zdjęcia lub napisy. Możesz to narysować lub wypisać w punktach. Ustaw w miejscu, w którym będziesz mogła codziennie na nią patrzeć. Wizualizuj swoje marzenia. Codziennie. Zobaczysz jak szybko zbliży Cię to do ich realizacji.

5.KĄPIEL
Absolutnie nie mam tu na myśli wzięcia ekspresowego prysznica. Zrób z tego rytuał. Poustawiaj wokół wanny świece, włącz ulubioną muzykę, skorzystaj z pachnącej soli do kąpieli i zrób dużo piany. Zanurz się w ciepłej wodzie. Poczuj jak Twoje ciało zaczyna się relaksować. Zamknij oczy i pozwól swoim myślom płynąć. Tak po prostu. Nie planuj wtedy całego kolejnego dnia razem z menu dla całej rodziny. Nie myśl o tym co musisz dopisać na listę do zrobienia. To jest Twoja chwila relaksu. Ciesz się nią.

6.DOMOWE SPA
Maseczka na włosy, maseczka na twarz, manicure, pedicure, peeling ciała… Zadbaj o siebie też od zewnątrz. Taka wypielęgnowana poczujesz się we własnej skórze znacznie lepiej. Oczyszczona i nawilżona skóra sprawi, że się zrelaksujesz. To będzie mocny sygnał dla Twojej głowy „hej! Ktoś się mną opiekuje”.

7.JOGA
To może być nawet piętnaście minut. Zwykłe kilkanaście minut, które sprawią, że poczujesz połączenie ciała z duszą. Zadbasz jednocześnie o dobrą formę i oczyścisz głowę. Zrelaksujesz się, ale też dostaniesz zastrzyk energii. Poczujesz spokój, a na Twojej twarzy pojawi się uśmiech. Nie wierzysz? Sama się przekonaj ;) Na youtubie znajdziesz mnóstwo, darmowych filmików instruktażowych lub odwiedź PortalYogi.pl

8.MEDYTACJA
Tutaj też wystarczy choćby kilka minut. Krótki moment, w którym będziesz mogła poczuć się jakbyś unosiła się nad ziemią. Pozwoli Ci to oczyścić głowę, uspokoić myśli i odzyskać równowagę. Jeśli chcesz możesz wspomóc się aplikacjami lub filmikami na youtubie, ale możesz medytować i bez tych wszystkich dodatków. Znajdź spokojny, cichy kąt, usiądź wygodnie i przestań kontrolować swoje myśli. Możesz zacząć na przykład z Gosią Mostowską

9.TANIEC
Jestem zwolenniczką teorii, że muzyka jest dobra na wszystko. Dlatego jeśli nie masz energii, humoru lub po prostu chcesz poczuć się ze sobą dobrze to włącz ulubione piosenki i powyginaj się w ich rytm skacząc po całym pokoju. To będzie Twój moment. Ty, otulające Cię dźwięki i rosnące z każdą minutą lepsze samopoczucie.

10.ZAŚNIJ
Głęboki, spokojny, dający realny odpoczynek – sen. Aby taki był musisz o to zadbać. Wyciszyć się zanim położysz się do łóżka. Godzinę wcześniej odłóż wszystkie rozpraszacze. Unikaj ekranu telefonu, telewizora czy komputera. Ogranicz bodźce do minimum. Pomoże Ci w tym świeża, pachnąca pościel i olejek eteryczny. Dobrze jest przed snem zrobić sobie choć pięć minut medytacji, to pomoże Ci się wyciszyć.

11.ZANURZ SIĘ W HISTORIACH
Kocham książki za to, że pobudzają wyobraźnię. Za to, że dzięki nim, mogę w swojej głowie stworzyć swój własny obraz czytanej historii. Że zabiera mnie ona do innego świata i przez ten krótki moment mogę żyć życiem bohaterów opowieści. Dlatego jest to ciekawa odskocznia od obowiązków dająca szansę na złapanie oddechu.

12.KINO W DOMU
W filmach urzeka mnie to, że są w stanie wywołać cały wachlarz emocji. Co może okazać się bardzo oczyszczające. W zależności od tego czego potrzebujesz, taki film możesz wybrać. Chcesz się pośmiać? Włącz komedię. Masz ochotę na wieczór wzruszeń? Włącz dramat. Za każdym razem jesteś tylko ty i kilka osób na ekranie telewizora. Przez kilka godzin obserwujesz ich życie i odrywasz myśli od swojego. Po końcowych napisach może się okazać, że oprócz wytchnienia dał Ci szersze spojrzenie na Twoje sprawy. Kilka rekomendacji dostępnych online o tutaj.

13. POTRENUJ
Nic tak skutecznie nie odgania czarnych chmur jak trening. Wysiłek fizyczny powoduje taki wyrzut endorfin, że znikają wątpliwości i obawy. Głowa się rozjaśnia. Humor się poprawia, a chęci do robienia czegokolwiek wracają wraz z zapałem. Spróbuj.

14.UPORZĄDKUJ 
Porządkowanie swojej przestrzeni ma w sobie coś terapeutycznego. Niektórych chaos i nieporządek mocno rozprasza i denerwuje. Zatem ogarnięcie swojego otoczenia może być równoznaczne z ogarnięciem swojej głowy. Dodatkowo, jest to skuteczny sposób na co najmniej kilku godzinne zajęcie się czymś, jeśli akurat cierpisz na nadmiar czasu.

15.PRZERABIANIE UBRAŃ
Obcięcie spodni czy bluzki, ozdobienie bluzy czy zafarbowanie sukienki może zadziałać bardzo odświeżająco na Twój nastrój. Po za tym to może być po prostu świetna zabawa.

16.A MOŻE SZYDEŁKOWANIE?
Podobno uczy cierpliwości i wytrwałości. A już na pewno daje mnóstwo satysfakcji. W ten sposób możesz stworzyć coś pięknego, co na przykład sprezentujesz przyjaciołom. Nic tak nie napawa dumą jak podziwianie swojego dzieła.

17.COSTA DEL BALCONIA
Nie każdy ma dostęp do takiego luksusu. Dopiero teraz, kiedy zamknięto nas w naszych własnych czterech ścianach odczuwamy brak kontaktu z naturą, świeżym powietrzem i słońcem. Czy kiedykolwiek pomyślałaś, że będziesz za tym tęsknić? Dlatego jeśli jesteś tą szczęściarą posiadającą balkon zadbaj o niego. Posadź kwiaty, rozwieś światełka i co rano rozsiądź się wygodnie z kubkiem pachnącej kawy, wystaw twarz do słońca i ciesz się tym.

18.ZAGRAJ!
Komputer, xbox, a może planszówka? Zajęcie przynajmniej na kilka godzin. No i świetna zabawa gwarantowana. Nawet jeśli przebywasz na izolacji sama. Zwołaj znajomych i spotkajcie się online.

19.KURS
Kwarantannę możesz wykorzystać na rozwój. Fajnie będzie wyjść z tego ciężkiego okresu z nową umiejętnością. Nie musi to być od razu kurs programowania. Może to być kurs makijażu lub tworzenia grafik. Wybierz coś, co naprawdę Cię interesuje.

20.ALBUM ZE ZDJĘCIAMI
W dobie świetny aparatów wbudowanych w nasze telefony zapomina się już o wywoływaniu zdjęć. A przecież tak szybko jak je zrobiliśmy tak szybko one mogą zniknąć. Zdjęcia to najpiękniejszy sposób na zatrzymanie wspomnień. Przejrzyj dokładnie zakamarki komputera i telefonu. Zrób selekcję i zleć wywołanie. Możesz to zrobić przez internet. Zdjęcia dostaniesz kurierem. Uzupełnij nimi album i ramki.

Nie traktuj tej przymusowej izolacji jak kary. Oczywiście, nie jest to coś co przyjęliśmy z otwartymi ramionami. Ale to wcale nie musi być zmarnowany czas. Postaraj się wynieść z tego tak wiele dobra jak tylko zdołasz unieść. To jest kilka tygodni Twojego szalenie cennego czasu. Kilka tygodni Twojego życia. Naprawdę chcesz je spędzić snując się bez celu po mieszkaniu i zamartwiając do bólu? I absolutnie nie chodzi mi o to, że masz zakończyć izolację z biznesplanem, napisaną książką, umiejętnością robienia szpagatu lub dyplomem z javy władając przy tym trzema nowymi językami. Rób to co czujesz, ale z myślą, by było to dla Ciebie dobre. Chcesz przeleżeć cały dzień w łóżku płacząc? Ok, ale następnego dnia podziękuj losowi za to co masz, uśmiechnij się i bądź dla siebie dobra.

Alicja Janik dla www.barbra-belt.pl 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*